SRAM Eagle T-type Transmission

Πώς η SRAM κάνει το Eagle AXS ακόμα καλύτερο;

Το σύστημα μετάδοσης κίνησης τύπου T Sram είναι εδώ. Μπορείτε να πιστέψετε ότι η SRAM κυκλοφόρησε το πρώτο της σύστημα μετάδοσης Eagle 12 ταχυτήτων πριν από έξι χρόνια; Και έχουν περάσει τέσσερα χρόνια από τότε που πρωτοκυκλοφόρησε το SRAM Eagle AXS! Ναι, αυτά τα χρόνια πανδημίας είναι θολά και ο χρόνος ήταν παράξενα γρήγορος από το 2020. Αλλά αυτές οι δύο παραπάνω δηλώσεις είναι αληθινές και τώρα η SRAM επέστρεψε για να ενημερώσει ξανά το οικοσύστημά της Eagle με το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης SRAM Eagle. Πολλά έχουν αλλάξει αλλά και όχι τόσο ταυτόχρονα. Εξακολουθεί να είναι 12 ταχυτήτων, εξακολουθεί να έχει την ίδια ασύρματη αλλαγή ταχυτήτων AXS που αγαπάμε, οπότε γιατί βγήκε η νέα σειρά; Λοιπόν, πριν από μερικά χρόνια η SRAM άρχισε να φτιάχνει το SRAM UDH, έναν Universal Derailleur Hanger που βοήθησε στην επίλυση της κρίσης και του πονοκέφαλου της εύρεσης της κατάλληλης κρεμάστρας (νύχι) ντεραγιέ για το ποδήλατό σας. Βοήθησε τους καταναλωτές, τα καταστήματα ποδηλάτων, ακόμη και τις επώνυμες μάρκες, καθώς χρειάζονταν απλώς το σχέδιο από τη SRAM και μπορούσαν να το εφαρμόσουν στα ποδήλατά τους. Τα τελευταία χρόνια, πολλές μάρκες το έχουν εφαρμόσει στα ποδήλατα βουνού τους, συμπεριλαμβανομένων μερικών από τις μεγαλύτερες μάρκες στον κόσμο. Τώρα, η SRAM έχει εκμεταλλευτεί όλες αυτές τις μάρκες ποδηλάτων που χρησιμοποιούν τη σχεδίασή UDH και το νέο πίσω ντεραγιέ Eagle Transmission τοποθετείται απευθείας στο πλαίσιο.

Το κιβώτιο ταχυτήτων SRAM προσφέρεται αρχικά σε πλήρη κιτ πέντε τεμαχίων, παρόμοια με το πώς ήταν τα πράγματα όταν κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά το Eagle mechanical και το Eagle AXS. Οι διαφορετικές βαθμίδες έχουν αλλάξει επίσης λίγο. Τώρα έχουμε XXSL, XX και XO, από τον ελαφρύτερο και τον εστιασμένο σε XC, δηλαδή το XXSL, στο σύστημα μετάδοσης κίνησης σε όλο το βουνό με το XX, και τελευταίο αλλά σίγουρα όχι χαμηλότερο σε απόδοση, το XO που έρχεται με δισκοβραχίονα από κράμα.

Σχεδόν κάθε κομμάτι του Eagle Transmission έχει επανασχεδιαστεί, αλλά ας ξεκινήσουμε με τον πρωταγωνιστή του σόου, το πίσω ντεραγιέ. Πρώτον, οι πίσω εκτροχιαστές τύπου T δεν έχουν ρυθμίσεις ορίου ή b-tension. Ναι, η SRAM κατάφερε να απαλλαγεί από αυτές τις μικρές ιδιότροπες ρυθμίσεις και αν παρατηρήσατε, τα συστήματα μετάδοσης κίνησης 12 ταχυτήτων ήταν και είναι αρκετά ευαίσθητα στην παραμικρή ρύθμιση. Τώρα με τη σωστή διαδικασία εγκατάστασης, ο πίσω εκτροχιαστής σας είναι ρυθμισμένος και έτοιμος να λειτουργήσει. Υπάρχει μια μικρορύθμιση από το χειριστήριο και αυτό είναι όλο. Περισσότερο από καμία προσαρμογή, το μεγάλο θέμα είναι η άμεση τοποθέτηση. Όχι μόνο ο εκτροχιαστής άμεσης τοποθέτησης εξαλείφει μια μεταβλητή που θα μπορούσε να είναι ακατάλληλη, αλλά η στήριξη του εκτροχιαστή και στις δύο πλευρές δημιουργεί ένα πολύ άκαμπτο σώμα εκτροχιαστή, δίνοντάς σας εξαιρετική απόδοση αλλαγής ταχυτήτων. Επιπλέον, πολλά μέρη του εκτροχιαστή είναι πλέον αντικαταστάσιμα, συμπεριλαμβανομένων και των δύο πλευρών του σασμάν. Το XXSL διαθέτει σασμάν άνθρακα, ενώ το XX και το XO έχουν σασμάν από κράμα. Το κάλυμμα του B-knuckle μπορεί επίσης να αντικατασταθεί. Τα δύο τελευταία αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά είναι ο συμπλέκτης υπερφόρτωσης και το Magic Wheel. Ο συμπλέκτης είναι πολύ πιο ισχυρός από τις προηγούμενες εκδόσεις AXS, ώστε να διατηρεί την αλυσίδα σας ενεργοποιημένη και το ποδήλατό σας ήσυχο. Ο κάτω τροχός τροχαλίας στο ντεραγιέ είναι το Magic Wheel. Βασικά ο τροχός της τροχαλίας είναι δύο τεμαχίων, και εάν ένα ραβδί, θάμνος, λάσπη ή οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο κολλήσει σε αυτόν τον κάτω τροχό τροχαλίας, τα δόντια στον τροχό μπορούν να περιστρέφονται μόνα τους χωρίς να χρειάζεται να περιστρέφεται ο πλήρης τροχός της τροχαλίας. Μπερδεύει λίγο το κεφάλι σου όταν το βλέπεις για πρώτη φορά, αλλά είναι φοβερό!

Ας πάμε στην επόμενη μεγάλη αλλαγή, το shifter pod ή το controller pod. Όπως κι αν θέλετε να το ονομάσετε, έτσι αλλάζετε ταχύτητες. Η πρώτη έκδοση του χειριστηρίου ήταν λίγο δύσκολη να τη συνηθίσεις, αλλά μόλις το οδηγούσες και ρύθμιζες τα paddles να κάνουν αυτό που ήθελες, όλα ήταν καλά. Μετά βγήκε η δεύτερη αναβάθμιση κουπιών, και για μένα αυτό ήταν μια τεράστια βελτίωση. Τώρα, το νέο pod, όπως το αποκαλεί η SRAM, είναι ακόμα πιο διαφορετικό. Θα έλεγα ότι τώρα έχει δύο κουμπιά αντί για κουπί για εναλλαγή πάνω ή κάτω. Αν και μπορεί να χρειαστούν άλλες μερικές βόλτες για να συνηθίσετε, μπορώ να πω ότι μετά από αυτές τις λίγες βόλτες είναι πραγματικά εύκολο και διαισθητικό στη χρήση. Μου αρέσουν επίσης τα πρόσθετα λαστιχένια μαξιλαράκια που βοηθούν να κρατάω τα κουμπιά κατά την οδήγηση. Το νέο pod είναι επίσης αρκετά ρυθμιζόμενο, καθώς μπορεί να περιστρέφεται 360 μοίρες, μπορείτε πραγματικά να τοποθετήσετε αυτό το νέο pod όπως το θέλετε. Μπορείτε επίσης να αγοράσετε το ίδιο pod και να το γυρίσετε στην άλλη πλευρά για να ελέγξετε το dropper σας. Περιλαμβάνονται δύο λαστιχένια μαξιλαράκια που μπορείτε να αλλάξετε. Εγκατεστημένα είναι τα κοίλα μαξιλαράκια που προσωπικά μου αρέσουν περισσότερο, καθώς βοηθούν να κρατήσω τον αντίχειρά μου στο λοβό και ένα απλό πάνω ή κάτω αλλάζει τις ταχύτητες μου. Αλλά αν θέλετε, μπορείτε εύκολα να αντικαταστήσετε τα μαξιλαράκια με κυρτά τακάκια, τα οποία είναι λίγο πιο στρογγυλεμένα. Τέλος, θα υπάρχει μια επιλογή Matchmaker aftermarket, ώστε να μπορείτε να διατηρείτε το πιλοτήριο καθαρό και να σας προσφέρει περισσότερη προσαρμογή από τις προηγούμενες βάσεις Matchmaker.

Ο δισκοβραχίονας, η αλυσίδα και η κασέτα αναβαθμίζονται. Οι στρόφαλοι και για τα τρία επίπεδα έχουν ενημερωθεί. Όχι μόνο είναι ελαφρύτερα, αλλά έχουν και οκτώ σημεία στερέωσης μπουλονιών. Έτσι, όλοι οι στρόφαλοι είναι πλέον συμβατοί με βατόμετρο. Το XXSL έχει τον ελαφρύτερο στρόφαλο με έναν βραχίονα άνθρακα που είναι κοίλος στη μέση. Ο στρόφαλος XX έχει βραχίονες άνθρακα, αλλά με πυρήνα γεμάτο αφρό για πρόσθετη αντοχή, και επιπλέον ο στρόφαλος XX διαθέτει αφαιρούμενο μπουλόνι στο προστατευτικό κάλυμμα και στις δύο πλευρές. Ο στρόφαλος XO είναι πλέον κράμα και ναι, είναι ο πιο προηγμένος στρόφαλος αλουμινίου που έχει φτιάξει ποτέ η SRAM σύμφωνα με τον εαυτό τους. Είναι ένας από τους ελαφρύτερους στρόφαλους από κράμα στην αγορά και είναι επίσης συμβατός με βατόμετρο και με αφαιρούμενα προστατευτικά. Οι κασέτες είναι επίσης επανασχεδιασμένες και ενώ δεν έχουν φανταχτερά χρώματα όπως παλιά, η νέα καθαρή εμφάνιση είναι πολύ αριστοκρατική. Το εύρος είναι ακόμα 10-52t, αλλά η εξέλιξη των ταχυτήτων έχει αλλάξει. Τώρα παίρνετε 38t, 44t και 52t σε σύγκριση με τα προηγούμενα 36, 42, 52. Τα άλματα είναι πιο ομαλά και σας πηγαίνουν σε αυτό το γλυκό σημείο πιο συχνά. Το XXSL είναι φυσικά το ελαφρύτερο, με μηχανική σειρά x-θόλου από χάλυβα για γρανάζια 4-12, αλλά στη συνέχεια είναι σε μια αράχνη με γρανάζια από κράμα για τα γρανάζια 1-3. Το XX είναι το ίδιο, αλλά έχει σταμπωτό ατσάλι. Το XO ακολουθεί το παράδειγμα του XX, αλλά έχει ένα κομψό σκούρο φινίρισμα. Τέλος, ας μιλήσουμε για αλυσίδες. Το flattop επέστρεψε και δεν μιλάω για το κούρεμα του μπαμπά σου. Οι αλυσίδες επίπεδης κορυφής Eagle T-Type βρίσκονται επίσης στις τρεις βαθμίδες του Eagle Transmission, με το XXSL να έχει σχέδιο κοίλου πείρου και κοίλου συνδέσμου, το XX παίρνει μια κοίλη ακίδα και θεωρείται ως η ισχυρότερη αλυσίδα SRAM ποτέ, και το XO δεν έχει κοίλες ακίδες, αλλά αποκτά μαύρο φινίρισμα και είναι η καλύτερη αλυσίδα για χρήση ηλεκτρονικών ποδηλάτων.

Ρύθμιση:

Θα συνιστούσα να παρακολουθήσετε ένα πολύ καλό βίντεο εγκατάστασης (η SRAM θα πρέπει να τα έχει) καθώς και να διαβάσετε τα ηλεκτρονικά εγχειρίδια. Η ρύθμιση είναι εξαιρετικά σημαντική με όλα τα συστήματα μετάδοσης κίνησης και η νέα ρύθμιση Eagle Transmission είναι εντελώς διαφορετική από οτιδήποτε άλλο πριν. Ένα σημαντικό πράγμα που πρέπει να ελέγξετε και να ελέγξετε ξανά είναι το μήκος της αλυσίδας. Η SRAM έχει έναν οδηγό μήκους αλυσίδας, ώστε να μπορείτε να το δείτε αλλά και να ελέγξετε ξανά πώς η SRAM μετρά τους συνδέσμους της αλυσίδας. Κάθε σύνδεσμος θεωρείται ένας (μερικές φορές ένας εσωτερικός και εξωτερικός σύνδεσμος είναι 1 σύνδεσμος). Μόλις βρείτε το μήκος της αλυσίδας, πρέπει να τραβήξετε το SRAM UDH και να εγκαταστήσετε το ντεραγιέ σας.Εγκαθιστάτε το ντεραγιέ, σφίγγετε με κλειδί 8μμ, τοποθετείτε τον πίσω τροχό και σφίγγετε σφιχτά τον άξονα προς τα πάνω. Στη συνέχεια, χαλαρώνετε το μπουλόνι του εκτροχιαστή μια ολόκληρη στροφή και το ίδιο με τον άξονα. Από εδώ τυλίξτε την αλυσίδα μέσω του ντεραγιέ και τοποθετήστε την στο κόκκινο γρανάζι. Εδώ θα πρέπει να έχετε πρόσβαση στην εντολή SRAM. Από την κατανόησή μου, τα περισσότερα ποδήλατα θα χρησιμοποιήσουν το setup B και θα το τοποθετήσουν στο κόκκινο γρανάζι. Υπάρχουν εξαιρέσεις σε αυτό από τον σχεδιασμό του ποδηλάτου, ανάλογα με το στυλ ανάρτησης (υψηλό άξονα περιστροφής, διαφορετικά ποδήλατα ανάπτυξης αλυσίδας, κ.λπ.). Με την αλυσίδα στο κόκκινο γρανάζι ρύθμισης, τον εκτροχιαστή με την κλειδαριά σασμάν B, τραβάτε σφιχτά τον πίσω εκτροχιαστή έτσι ώστε η αλυσίδα να έχει τώρα τάση πάνω της και, στη συνέχεια, σφίξτε με το 8 mm στη βάση του εκτροχιαστή. Εκεί ακριβώς θα ρυθμίσει την β-τάση σας και τότε είναι καλό να σφίξετε τον άξονά σας. Ενώ αλλάζετε τις ταχύτητες στο σταντ, μπορεί να παρατηρήσετε ότι η αλλαγή δεν είναι τέλεια. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι έχει σχεδιαστεί για να μετατοπίζεται υπό φορτίο. Από εκεί μπορείτε να δοκιμάσετε τη βόλτα και να κάνετε κάποιες μικρο-ρυθμίσεις που μπορεί να χρειαστούν και μπορείτε να το κάνετε αυτό με το κουμπί AXS στο pod του ελεγκτή.

Απόδοση στο μονοπάτι:

Φυσικά, το πιο σημαντικό μέρος, πώς πάει αυτή η βόλτα; Μπορεί πραγματικά να γίνει καλύτερο από πριν; Αν είμαι ειλικρινής, ήμουν λίγο δύσπιστος ότι η απόδοση θα βελτιωνόταν αν και έχει βελτιωμένη διεπαφή και στοιχεία ελέγχου. Λοιπόν, αποδείχτηκα ότι έκανα λάθος αρκετά γρήγορα.

Μπόρεσα να δοκιμάσω και τα δύο γκρουπ, XXSL και XX και και τα δύο έχουν σχεδόν την ίδια απόδοση μεταξύ τους. Το πρώτο πράγμα που παρατήρησα ήταν πόσο ομαλή ήταν η αλλαγή. Φαίνεται πολύ πιο κομψό από πριν. Είναι δύσκολο να το εξηγήσω, νιώθεις περισσότερο μια ολίσθηση στην επόμενη ταχύτητα. Ένα άλλο χαρακτηριστικό για το οποίο μιλάει η SRAM είναι η μετατόπιση υπό φορτίο, οπότε ήθελα πολύ να το δοκιμάσω. Μετά από μερικά σπριντ στο πάρκινγκ έγινε αμέσως αντιληπτό. Μπορείτε να αλλάξετε κυριολεκτικά με πλήρη ισχύ. Για μένα, αυτό αλλάζει στην πραγματικότητα τον τρόπο που οδηγείς, και μόλις το συνηθίσεις είναι δύσκολο να οδηγήσεις διαφορετικό σύστημα μετάδοσης κίνησης καθώς αλλάζεις ταχύτητα με ισχύ και έχεις αυτές τις «αλλαγές που κοστίζουν». Ξέρετε, αυτές που σας κοστίζουν χρήματα… Όταν μπείτε στο μονοπάτι, οι κομψές αλλαγές και οι αλλαγές κάτω από την ισχύ κάνουν μεγάλη διαφορά. Βρήκα τον εαυτό μου να αλλάζει σε σημεία που δεν μπορούσα πριν, επιτρέποντας μια πιο ομαλή οδήγηση και καλύτερο ρυθμό. Πιο εύκολο στο ποδήλατο, και στο σώμα μου, και μεταφράζεται σε λιγότερη προσπάθεια συνολικά.

Επιπλέον, το νέο σύστημα συμπλέκτη είναι εξαιρετικά αθόρυβο όπως διαφημίζεται, αλλά ερχόμενος από το GX AXS που δεν ήταν το πιο αθόρυβο από τα συστήματα AXS. Αγαπώ ένα ήσυχο ποδήλατο. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης T-Type μου δίνει πραγματικά το λιγότερο χτύπημα της αλυσίδας από οποιοδήποτε σύστημα AXS που έχω οδηγήσει. Όχι μόνο ο νέος συμπλέκτης παράκαμψης είναι πιο αθόρυβος, αλλά αισθάνομαι σίγουρος ότι θα μπορούσα να οδηγήσω αυτό το σύστημα στο ποδήλατο χωρίς άνω οδηγό αλυσίδας, ενώ πριν το έβαζα πάντα για ησυχία. Μέχρι στιγμής, δεν έχει βγει η αλυσίδα. Αν και αυτό δεν ήταν ένα θέμα πριν, αξίζει να σημειωθεί.

Τέλος, το pod controller. Η πρώτη ή δύο βόλτες απαιτούσαν λίγη προσαρμογή, αλλά μόλις το συνήθισα μου άρεσε πολύ. Είπα πριν ότι δεν ήμουν ο μεγαλύτερος θαυμαστής της πρώτης έκδοσης του ελεγκτή AXS, αλλά μου άρεσε το δεύτερο κουπί και το χρησιμοποιούσα για χρόνια. Το νέο pod έχει πιο απτή αίσθηση και τα ελαστικά μαξιλαράκια βοηθούν πραγματικά να κρατάτε τον αντίχειρά σας στη θέση του. Για μένα, το καλύτερο μέρος είναι η προσαρμοστικότητά του. Μου αρέσει να κουνάω το μοχλό μου κάτω από τη μπάρα όσο περισσότερο μπορώ. Όταν κατηφορίζω και κρατάω τον αντίχειρά μου στο κάτω μέρος της ράβδου/λαβής, το να μετακινώ τον αντίχειρά μου όσο το δυνατόν λιγότερο για να μετακινήσω είναι τεράστιο. Αυτό το νέο pod σάς επιτρέπει να το τοποθετήσετε κυριολεκτικά όσο πιο κάτω και σε οποιαδήποτε γωνία θέλετε, κάτι που είναι πολύ μεγαλύτερο για μένα από τα νέα κουμπιά.

Πλεονεκτήματα:

     Εξαιρετικά ομαλή μετατόπιση
     Μετατόπιση υπό φορτίο
     Διεπαφή ντεραγιέ απευθείας τοποθέτησης
     Ο συμπλέκτης υπερφόρτωσης είναι πολύ αθόρυβος
     Εξαιρετικά ρυθμιζόμενο κάλυμμα ελεγκτή

Μειονεκτήματα:
     Χρειάζεται ένα πλαίσιο SRAM UDH για να λειτουργήσει
     Μόνο AXS, χωρίς μηχανική επιλογή
     Δεν είναι συμβατό με παλαιότερα συστήματα Eagle
     Πιθανά μελλοντικά προβλήματα με εκτροχιαστές άμεσης τοποθέτησης

Το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης SRAM Eagle Transmission βελτιώνεται πραγματικά σε όλα τα προηγούμενα συστήματα μετάδοσης κίνησης Eagle. Το να παίρνουν τα καλύτερα από το παρελθόν και να τα κάνουν πραγματικά καλύτερα είναι υπέροχο από τη SRAM. Χρησιμοποιώντας ποδήλατα με SRAM UDH, οι εκτροχιαστές τύπου T τοποθετούνται τώρα απευθείας στο πλαίσιο. Αυτό σας προσφέρει βελτιωμένη εγκατάσταση χωρίς την ανάγκη προσαρμογών, βελτιωμένη απόδοση αλλαγής ταχυτήτων και ακριβή έλεγχο, καθώς η SRAM γνωρίζει τις ανοχές του πλαισίου, του ντεραγιέ, της κασέτας και του σώματος freehub. Ο υποδοχέας αλλαγής ταχυτήτων είναι επίσης μια μεγάλη βελτίωση με πολλές ρυθμίσεις και καθορισμένα κουμπιά. Η κασέτα, η αλυσίδα και ο στρόφαλος έχουν επίσης ενημερωθεί ώστε να είναι ελαφρύτεροι πιο ομαλοί και ταχύτεροι για να λειτουργούν με τα συστήματα μετάδοσης κίνησης Eagle. Με τρία επίπεδα για να διαλέξετε, XXSL, XX και X0, υπάρχουν επιλογές για όλους και για κάθε τύπο αναβάτη.